Persbericht: PC7000LC-11

Persbericht: PC7000LC-11

June 16, 2017 Uncategorized

PC700LC-11: EEN NIEUWE KOMATSU GRAAFMACHINE IN HET SEGMENT VAN 70 TON

Komatsu Europe International nv kondigt de lancering aan van haar nieuwe hydraulische PC700LC-11 graafmachine die voornamelijk bestemd is voor mijnen, steengroeven en zwaar grondverzet.

De graafmachine met een bedrijfsgewicht tussen 67.500 kg en 69.500 kg voldoet aan de EU Stage IV normen inzake NOx-uitstoot. Ze levert dezelfde productiviteit als de Serie 8 graafmachine die ze vervangt en is even makkelijk vervoerbaar, bij een 6% grotere energie-efficiëntie. Ze is bovendien uitgerust met de meest recente versie van het KOMTRAX™ telematicasysteem en gaat vergezeld van het Komatsu Care® onderhoudsprogramma. Beide formules beheren en ondersteunen het machinepark op optimale wijze, ze beschermen de machine tegen foutief gebruik en garanderen een maximale efficiëntie en beschikbaarheid.

Vince Porteous, productverantwoordelijke bij Komatsu Europe, verklaart:

“De PC700LC-11 werd speciaal door Komatsu ontwikkeld en vervaardigd voor moeilijke, veeleisende toepassingen zoals mijnbouw, steengroeven en zware grondwerken. De belofte van Komatsu om de operationele kosten te verlagen dankzij een buitengewone energie-efficiëntie, hoge productiviteit en betrouwbare prestaties werd zeer goed onthaald op de Europese markt. De PC700LC-11 biedt een spectaculair laag brandstofverbruik. Zijn door Komatsu gefabriceerde nabehandelingssysteem is het beste van de markt. Daarnaast genieten de klanten ook van een laag AdBlue® verbruik. We hebben niet alleen een uitzonderlijke grondverzetmachine gecreëerd, maar ook een werkruimte die veiligheid en comfort biedt voor de operator.”

EU Stage IV gecertificeerde motortechnologie

Deze motor levert een nettovermogen van 327 kW/445 pk en voldoet aan de Europese Stage IV normen. Hij maakt gebruik van SCR (selectieve katalytische reductie) en EGR (Exhaust Gas Recirculation) technologie en werkt met AdBlue injectie, wat de uitstoot van vervuilende deeltjes aanzienlijk vermindert. Hij is daarenboven uitgerust met een Komatsu turbocompressor met variabele geometrie (VGT) die lucht en temperatuur met grotere precisie controleert en een langere levensduur van de onderdelen garandeert.

Bijzonder efficiënt, hydraulisch systeem

Alle belangrijke onderdelen zoals de motor, hydraulische pompen, motoren en kleppen zijn exclusief ontwikkeld en vervaardigd door Komatsu.

Het geïntegreerde ontwerp benut het hydraulische CLSS load sensing systeem van Komatsu, het omvat drie werkmodes voor sterkere prestaties en een brede waaier aan toepassingen. De omkeerbare koelventilator met hydraulische bediening past de snelheid aan in functie van de temperatuur van de koelvloeistof, de hydraulische olie en de omgevingslucht, met een grotere efficiëntie en rustige werkomgeving voor de operator tot gevolg.

Omgeving, comfort en veiligheid voor de operator

De machine is voorzien van een versterkte Space Cab cabine die voldoet aan de strengste veiligheidsnormen. Ze is gemonteerd op viskeuze schokdempers voor een laag trillingsniveau. Verder bevat ze een high-definition LCD 7” kleurenscherm dat informatie weergeeft in 33 talen, info omtrent het AdBlue peil en ECO advies (tips in verband met operationele efficiëntie). De veiligheid werd nog opgevoerd dankzij het KomVision systeem van Komatsu dat optioneel leverbaar is. Met behulp van standaard geplaatste camera’s op de zijkanten van de graafmachine en één achteraan biedt KomVision een 360° zicht rondom de machine. De operator kan op die manier vóór elke beweging de situatie opzij van de machine inschatten. Bovendien is de machine voorzien van een dodehoek-detectiesysteem dat volgende voordelen biedt: verhoogde veiligheid voor de operator, vermijdt onverhoedse bewegingen bij het starten, helpt incidenten op de werf en werkonderbrekingen te vermijden, de automatische stop wordt weergegeven op het scherm in de cabine.

Onderhoud en praktische functies

De PC700-11 heeft leuningen langs beide zijden van de bovenbouw voor een vlottere toegang. De machine bevat daarnaast een AdBlue reservoir van 62 liter dat makkelijk toegankelijk is en zich in een vergrendelbaar compartiment bevindt, evenals een radiator en hydraulische oliekoeler die zij aan zij geplaatst zijn om onderhoud en herstellingen te vergemakkelijken.

Tot slot biedt het exclusieve Komatsu EMMS (Equipment Management Monitoring System) systeem dat geoptimaliseerde diagnosefuncties omvat, de operator en de techniekers meer mogelijkheden tot bewaking en troubleshooting. Het EMMS systeem staat bovendien in voor de permanente controle van alle essentiële systemen en de planning van het preventieve onderhoud. Het ondersteunt tevens de depannages, teneinde de diagnose- en herstellingstijden tot een minimum te beperken.

Voor meer informatie over BIA, haar producten en diensten, kunt u contact opnemen met:

Sophie Wager Communication Officer BIA Group

Rue du Cerf 200,  B- 1332 Genval  Mail :   sophie.wager@biagroup.com